Sky Agency

Freddy Kalas

Biografi

Fredrik Auke, bedre kjent under artistnavnet Freddy Kalas, har de siste årene tatt Norge med storm med sine ekstremt fengende og populære allsanglåter. Den selverklærte “Sjefen for Fest” har en visjon om å spre glede gjennom sin musikk. Selv om Freddy først debuterte i romjula 2014, hadde hans stemme allerede blitt hørt millioner av ganger, gjennom duoen Broiler sine tidligere prosjekter som “Vannski”, “Afterski”, “Bonnski” m.m. Simen Auke i Broiler er lillebroren til Freddy, og sammen har de laget musikk i over 6 år. Det store gjennombruddet som soloartist kom i 2015 da han var den 3. mest strømmede norske artisten i Norge, kun slått av Broiler og Kygo. Freddy ble lidenskapelig opptatt av musikk i ung alder. Som tolvåring begynte han å skrive egne tekster og gjorde seg lokalkjent ved å spille på skoleavslutninger og andre arrangementer i nærområdet. Allerede da Fredrik var 19 år ga han ut det som ble hans første hit, under aliaset “Freddy Genius”, med russelåten “Cannabus 2011”. Den vant “Årets Russelåt” hos NRK Mp3 og klatret til 14. Plass på VG-lista. I 2014 ble han en del av Sky Agency familien (Broiler, Seeb m.flere), og sammen har de tatt festen til nye høyder. I 2015 inngikk også Freddy samarbeid med Universal Music Norge. Allerede fra første låt – ”Pinne for landet” (2014) - tok lytterne han godt i mot. Siden den gang har det gått slag i slag med bl.a. den nye juleslageren ”Hey Ho” til energiske ”Feel Da Rush” og sommerhiten ”Jovial”, som alle toppet hitlistene. Sistnevnte låt gjorde ”jovial” til det mest søkte ordet på google i Norge i 2016. Han har toppet salgslistene i Norge flere ganger, spilt på VG-lista, Spellemann, Allsang På Grensen, vært nominert som ”årets låt” hos Spellemann (2016) m.m. Freddy Kalas har rundet 175 millioner streams (!) på Spotify og fortsetter å være en av landets mest attraktive sceneartister. Live gjør han stor suksess med utsolgte konserter land og strand, både i Norge og Sverige. Freddy Kalas er nå aktuell med sin nyeste gladlåt "Vibber" som i likhet med forrige sommers store hit, "Jovial", har et positivt budskap. Det positive budskapet i låtene appellerer til både ung og gammel, som har gjort at han har trukket fulle hus på et bredt spekter av festivaler og arrangementer i sommer.

Konakt

 
  • Generelle henvendelser / presse:
    • info( @ )skyagency.no
  • Booking:
    • Stian( @ )skyagency.no

Følg Freddy Kalas